LCHF Müsli

Jag brukade ju alltid tidigare köra smootie till frukost tidigare men kände nu när jag skulle dra igång med lite nyttigheter i måndags att jag ville köra på något annat. Så jag tänkte att jag skulle göra lite müsli att ha på yoghurt på morgonen. Och ja, hittade såklart ett LCHF recept hos Matplatsen. 
Och det blev riktigt gott. 
 

LCHF Müsli

1 dl pumpakärnor
1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrön
1 dl linfrön
1 dl valnötter
1 dl osaltade chashewnötter
1 dl kokos
1 tsk vaniljpulver
2 tsk kanel
1/2 dl vatten
1/2 dl neutral olja

Blanda allt och strö ut på en plåt. Rosta i 200 C ca 15 min. rör om lite då och då och se till så det inte bränns. Häll upp i burk med tätt lock.

Ett problem dock var dock att jag inte tyckte att jag fick det riktigt torrt, det känns liksom lite fuktigt, så jag är lite orolig för att det skall börja smaka illa. Mögla lär det inte hinna göra innan jag hinner äta upp det. Men ja, vi får se vad som händer, eller om det bara är jag som är lite kinkig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0