DAG 6

Oj, upptäcker nu att gårdagens mobilbloggning inte kommit in som den ska.. Det handlade dock om att det var en bra dag och att jag klarade av att stå emot frästelser i form av blåbärspaj i personalrummet och kanelbullar på data kursen..

Efter jobbet slängde vi in cykeln i bilen och drog ut till LSS för att göra mitt första riktiga cykelpass. Eftersom jag aldrig egentligen cyklat, i alla fall inte mer än från punkt A till B och bara för att det går fortare än att gå så visst jag inte riktigt vad jag hade att vänta. Hade målet att köra 1 mil eller 1 timme, det som gick fortast att göra :) När jag cyklat första varvet och insett att det var nästan 2,5 km förstod jag att 1 mil skulle vara plättlätt att ta. Nytt mål fick bli en timme :) När jag cyklat 1 mil och insåg att det tagit 26 minuter.. Ja, med ett leende på läpparna satsade jag på 2 mil på 1 timme.. Då brakade dock ovädret loss och regnet öste ner och vinden slet rätt ordentligt i kroppen (läskigt).. Men ja, pannbenet sitter ju där det ska och det fanns inte en tanke på att stanna :)



2 mil och 57 minuter senare
(och ja, jag har hjälm.. ni ser den bakom framhjulet)

Jag har ju verkligen sett TjejVättern som det som inte bara kommer vara svårast att göra utan också det som kommer vara sjukttråkigt.. Men jag börjar tvivla på de sistnämnda.. Jag känner mig så jävla hård och cool på cykeln.. Hahaha!

Nu är det lite shakefrulle och lite nyhetsmorgon. Sen i väg och vara lite flytthjälp till vänner (dagens träningspass), sen tror jag eftermiddagen och kvällen får fyllas med lite pyssel. Både till bröllop och till lite personalfester.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0