FÖRLOVAD

nu är det snart två månader sedan.. två månader som förlovad! det känns på något sätt som om det var igår samtidigt som det känns som det var evigheter sen!
tänkte i alla fall att jag skulle dela med mig lite av förlovningshistorien här, för er som inte redan hört den :)
tänk, bara 6 månader kvar tills vi blir man & fru.. känns lite läskigt men fantastiskt underbart!

Vi hade bestämt oss för att åka på på Hälsomässan i Stockholm och jag hade sett framemot en hellördag där men Håk hade redan i veckan förvarnat att han hade planer för lördagen så det lutade mer åt fredagen.. Så ja, klart och bestämt fredag efter jobbet fick det bli en tripp till Stockholm.

När jag kom hem, lite små stressad efter jobbet frågade Håk om vi inte kunde hoppa mässan och hitta på något annat i Sthlm istället, typ musikal. Och det är jag inte sen att tacka nej till, så ja, klart och bestämt biljetter till Riktiga Män fick det bli.

Medans jag snabbt hoppade in i duschen frågade Håk om vad jag skulle kunna ha för ombyte, om jag inte ville ha klänning på mig hela tiden. Lite frågande blev jag då han sa att vi inte skulle sova över. Men men, han fick packa ner ett par jenas och en tröja och mina linsgrejer.

Väl framme i tåget drog han iväg åt helt fel håll. In på ett hotell och pratade med receptionen där, hörde inte vad han frågade men killen pekade lite hit och dit och jag förstod att han visade vägen till nått. Och efter en kort promenad traskade vi in på ytterligare hotell och han checkade in. Lite smått chockad hamnade jag inne på ett väldigt mysigt rum på ett helt nybyggt hotell..

Tiden rann iväg och vi fick springa ner till stationen för att äta en pizzaslice stående innan vi drog vidare till Maximteatern. Såg en fantastisk föreställning där Tommy Körberg fick tårarna att rinna av både glädje och sorg.

Efter det valde vi att åka tillbaka till hotellet för ett glas vin i lobbyn.. Och det var väll här poletten började trilla på plats.. För aldrig har han väll druckit ett glas vin så fort, tittat på klockan så ofta och dessutom ville han stressa tillbaka till rummet trots att klockan bara var strax före 23.

Väl upp gick jag på toaletten och när jag kom ut så stod han där och berättade att klockan var precis 11, den 11/11 -11...

Sen sa han nått.. Som jag inte riktigt minns.. Men att jag kämpat tillräckligt länge.. Jag satt mig ner på sängen och han gick ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom!!

Han fick inte ett ja på en gång, tårarna rann och jag bara skakade.. Men tillslut så.. Jag sa JA!



förlovningsringarna gjorda av Mona Fällberg
designade av oss..

Kommentarer
Postat av: Malin

jag föredrar guld men de var verkligen superfina! :)

2012-01-09 @ 21:30:30
URL: http://modeliicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0