HELGENS MAT

underbart med helg! det har varit skönt att jullovet tagit slut och det har gått bättre än väntat att jobba. men första helgen efter att börja jobbat igen är verkligen hur behövlig som helst. och denna helg har hitintills gått lite i matens tecken.
i torsdagskväll blev det köttbullar i gräddsås med kokt potatis. en riktig klassiker men inte här hemma. speciellt inte för mig. även om jag brukar få se till att det alltid finns köttbullar i frysen så min sambo kan ta fram till lunch när han är ledig. så jag brukar rulla ungefär 100 åt gången och steka för att sen frysa in.
samtidigt som jag lagade middagen i torsdag så förberedde jag fredagens middag genom att lägga en fransyska i marinad. har aldrig tidigare marinerat en stek och var lite orolig över hur resultatet skulle bli. men jag kan lova att denna vitlöksdoftande fransyska kommer lagas fler gånger här hemma :)

idag har vi varit en sväng på saluhallen och handlat lite fisk och räkor. tänkte köpa lite torsk för att göra fisksoppa av men de hade "grytbitar" med blandade fisksorter, torsk, sej, lax och tonfisk bland annat. hur kul som helst!! så det fick bli det. sen var vi på stans surdegsbageri och köpte lite bröd och en varsin blåbärsbulle. så det blev bulle till lunch :) sen blev det då fisk och skaldjurs soppa med saffran och vin till middag. mycket mycket gott blev det!!
nu blir det en kväll i soffan med stickningen, handboll och fångarna på fortet tror jag. eller om jag kanske sätter på en film.. vi får se!

Kommentarer
Postat av: Tilla

Hej. :) Sökre runt lite om stickning på internett och hittade dig! :) Letar efter en sak, men allt finns förutom det känns det som! :O Hoppad du kan hjälpa till. Har stickat en sjal och sitter här och ska avsluta men vet inte hur. Stickan är fortfarande i. Hur får jag ut den och fäster den? Hur gör man? Hoppas på hjälp. Tack på förhand. /Tilla

2011-01-18 @ 18:01:03
URL: http://tillaandersson.blogg.se/
Postat av: Tilla

Sv: Okej! :D Tror jag förstod! Ska göra ett försök! :D Tack så mycket för det snabba svaret! :)

2011-01-19 @ 19:42:11
URL: http://tillaandersson.blogg.se/
Postat av: Tilla

Hej! Det gick kanon med avmaskningen! :D Bild på halstuken finns på bloggen! :D tack för hjälpen! :)

2011-01-25 @ 18:40:16
URL: http://tillaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0