DEN NYA BADFLICKAN

ja, min nya grej är ju då att simma! jag har alltid gillat att simma i basäng eftersom jag vet att jag är rätt bra på det! det är inget avancerat crawl eller liknande, bara hederligt svenskt bröstsim. det gå heller inte så fort alla gånger kanske, men jag kan simma långt!

men vatten har ju ändå aldrig riktigt varit min grej. jag kan inte dyka.. jag kan inte vara under vatten utan att hålla för näsan.. och med åren har jag också blivit mer och mer chicken! tycker inte om att bada i grumliga sjöar eller en grummlig Fyriså :) hatar också verkligen när folk tar på mig under vatten och jag vågar aldrig hoppa i från några höjder vare sig det är inne eller ute..

men så har jag ju nu kommit på (igen) att det är otroligt rofyllt och avslappnande att simma! det är också skönt att känna att det ger mig en träning utan att jag blir helt slut, som vi löpningen!

sen vet jag att jag behöver all simträning jag kan få inför vansbrosimningen om knappt ett år.. :)
så nu kör vi på.. och vet ni.. jag har hoppat från kanten TVÅ gånger också! man kanske blir modigare när man är 27..

från barnpoolen mot vansbro..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0