PMS, STRESS OCH MENSMONSTRET HAR INTAGIT MIN KROPP

åhhh.. det var inte så här den här veckan skulle vara!
jag skulle ju orka och möta snöstormandet med en energi utan dess like.. men icke!
i måndags kom PMS monstret och det blev en promenad på en timme men annars mest bara depp.. suck!
igår fanns monstret kvar, plus att en viss stress över högen på kontoret börjar bli mycket hög och dagarna som väntar blir låååånga med utvecklingssamtal. samtidigt som jag vet att den stressen är hanterlig, ja tillochmed så att jag kan njuta lite av den.. men njuta av den gör jag bäst i soffan med chips.. suck!
idag har mensvärken kommit med besked!! och jag kom hem från jobbet först 12 timmar efter jag lämnade hemmet. blöt om fötterna och trött har jag intagit soffan och önskar att jag haft 1 kg choklad här hemma. suck!
längtar till en solstråle och Allt om hälsomässan i helgen..
tur att jag har en underbar och förstående sambo.. han hade fixat att middagen var framdukad idag när jag kom hem! <3


Kommentarer
Postat av: Anders

Pasta och Bacon?

2010-11-10 @ 21:16:50
Postat av: sevendaysaweek

sv; oj, min första tanke när jag läste din kommentar är att du har lite problem med din självkänsla. Du verkar jätteupprörd för att du ätit onyttigt och inte rört dig under en period? Sådär var jag förut oxå, jag bestämde mig alltid, medans jag satt och åt onyttigt, att på måndag, då! på måndag skall jag ta en nystart! det funkar aldrig. man måste bestämma sig.

2010-11-11 @ 08:09:21
URL: http://www.sevendaysaweek.se
Postat av: sevendaysaweek

sv; jag förstod nästan det. Jag har själv varit där. Jag led av ätstörningar när jag var yngre och hade en fruktansvärd låg självkänsla. Precis som du säger så går den ju i vågor, precis som motionen och ens egna humör. Jag har dock en tendens att börja gnälla mer på mig själv och få sämre självkänsla när jag inte lever mitt principfasta liv med dagens alla mål, träning och bra sömn. Så fort man slarvar så hamnar man i en ond spiral på något sätt. Anatr att det beror på ens bakgrund!

2010-11-12 @ 07:41:08
URL: http://www.sevendaysaweek.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0