NYTT ÅR, NYTT JOBB, NYA RUTINER, NYA BLOGG IDÉER.. NYTT LIV?

ja, nu är verkligen jullovet slut och jag har och ska ta tag i massor.. bland annat kommer detta innebära att bloggen kommer att vakna till liv igen! :)

ett nytt år har kommit och just nu känns det som om detta året verkligen är början på resten av mitt liv. jag tog examen sent i höstas och har sedan dess surfat på en våg av glädje, energi och massor av ledighet som innebärit välbehövligt återhämtning efter nästan 4½ års universitetsstudier!! denna ledighet innebar dock ett vikariat på en månad men också en vecka på lanzarote som jag lovat att visa upp här vilket också kommer komma i små doser de närmaste dagarna.

som rubriken antyder har jag också fått mitt första riktiga lärarjobb. :) dagen innan julafton fick jag det bekräftat och idag har jag arbetat min första dag, dock utan elever idag då jag som mitt grundschema ser ut idag så är det mån, tis och ons som gäller som arbetsdagar. detta kommer dock att utöka lite förhoppningsvis med undervising på särskolan. mitt schema är idag på 50% och framförallt Hem- och konsumentkunskap men också resurs i Svenskaundervisningen. Det vill säga en helt underbar tjänst som jag är så glad över! Det är ett vikariat fram till sommaren med chans till förlägning då. Jag kommer ha ca 50 minuters pendling med buss vilket också ger mig möjlighet att arbeta på bussen och inte minst läsa på bussen :)

självklart kommer detta att innebära nya rutiner i livet.. jag kommer få en ganska fast plan för hur mina veckor kommer se ut under hela terminen vilket jag verkligen trivs med och är något både mitt psyke, hälsa och humör saknat under mina år som student. detta ger mig självklart också chansen att ta tag i massor som kommit i skymundan. som ni vet om ni läst bloggen så har jag under en tid försökt gått ner i vikt under en ganska lång tid, mest på grund av hälsoaspekter. denna viktnedgång har dock allt som oftast fått stå tillbaka för att orken skulle räcka till så mycket annat och rutinerna inte fanns. nu finns de och jag tar tag i mat och framförallt träning igen vilket ska bli underbart!!

ja kanske kan man se detta som steget till ett nytt liv.. jag är hur som helst hur nöjd som helst och energin flödar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0