varför kan inte folk se lite ljusare på saker och ting!?

denna vecka har som sagt varit fulltäcknad för min del.. men jag är som jag är och trots att jag harfullt upp kan jag inte sluta fundera över andra människors liv! det vill säga folk i min närhet som tänker, gör, beter sig och säger konstiga saker..

och den senase tiden har varit lite extrem i detta avseende..

för mig är det otroligt att vissa människor bara ser saker i svart eller vitt och aldrig går en medelväg i någonting.. speciellt då det mesta verkar vara svart i deras liv! jag är fullt medveten om att allt är rellativt med folk jag nu tänker på är ändå vuxna människor, vissa av dem till och med föräldrar! och för mig är det obegripligt att man som vuxen i så många avseenden kan bete sig som en fjortonåring..

jag har fått veta så mycket och hört så mycket senaste dagarna som får mig att tänka på filmen Idocracy!! lite smått skrämmande är det..

nu sitter jag här hemma och funderar på ett email som jag kanske borde skriva och skicka iväg.. men jag kanske  är som alla andra.. för feg för att sätta ner foten! för feg att min fot skall snudda vid någon annans tå.. men i slutändan vet jag att det finns barn som kommer i kläm och då blir jag besviken och inte minst arg..

kanske skriver men inte skickar det..

alla gör vi val i livet som påverkar andra.. och oftast är de bara så att det får man ta! men ibland.. då måste man säga ifrån!

facebook verkar inte ta bara tonårstjejers liv i anspråk utan även vuxna kvinnors.. och låt mig påminna.. en gång på internet ALLTID PÅ INTERNET!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0