ÄNTLIGEN

jag har ÄNTLIGEN tagit EXAMEN!!

det känns helt overkligt idag när man sitter här! dagen efter då allt tog slut.. men det är också en helt fantastisk känsla!

i augusti 2005 började jag läsa på uppsala universitet och lärarprogramet för att utbilda mig till lärare och inte vilken lärare som helst..

lärare på grundskolanssenare år (5-9) i hem- och konsumentkunskap och svenska som andraspråk

och igår var jag på mitt examinationsseminarium!! det vill säga att min examenspraktik var över och jag var och lämnade in alla rapporter från den och fick även redovisa dem lite smått i mindre grupper..
så nu är det bara vänta på att betygen registreras och jag kan söka en examen.. så jag får det på papper och då slutligen blir behöriglärare..

så nu 4½ år (eller lite kortare eftersom jag läst lite dubbelt en termin) och 270hp senare så är jag lärare och det känns helt underbart!

och tillbaka till det att jag är ledig handlar om att man som student ALLTID har något som hänger över en.. eftersom man till mångt och mycket lägger upp sin planering själv så finns det alltid något att göra. visst är man ledig ibland men trots det så finns det alltdi något att göra. visst är sommrarna lite bättre men då har ju jag nästan alltid jobbat heltid och i sommras pluggade jag dessutom en sommarkurs. men nu är allt SLUT och det är underbart!!

så.. se till att grattulera mig nu!!

Kommentarer
Postat av: Sofia

STORT grattis till din examen! :D

Passa på att njut av vad du åstadkommit! Själv ska jag trycka in mig i en tentalokal tidigt imorgon bitti :P

2009-10-29 @ 18:59:38
URL: http://fiaslivsblogg.blogspot.com
Postat av: Therese

Så klart jag ska gratta dig - GRATTIS!!! Bra jobbat, du ska vara stolt över dig själv :) Kram!

2009-10-29 @ 22:14:17
URL: http://www.mywords.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0