självkänsla i dag också

självklart är detta (som alla dagar) en dag att träna sin självkänsla på! :)

idag tycker jag att du skall införskaffa dig en liten bok, en liten dagbok, där du kan skriva ner sådan som du skall träna på.

jag hade själv en sådan bok som funkade som en dagbok för att rensa tankarna. men också en bok där jag skrev ner både saker som jag gjort som jag var nöjd och stolt över och saker som jag kunde tacka mig själv för. jag är en sådan person som inte varje kväll har tid att skriva dag bok och jag tycker det känns löjligt att skriva ner långa noveller om vad jag gjort under dagen. men oftast hinner man med några rader och framförallt så hinner man alltid och skall alltid ge sig den tiden som det tar att skriva ner tre saker som man gjort under dagen och är nöjd över. det kan vara allt ifrån att du dammsugit till att du sett dig själv i spegeln och tänk en positiv tanke om ditt utseende!!

det kommer att stärka din självkänsla mer än du tror!!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0