självkänsla

får spruta på lite med tips och idéer nu eftersom jag inte gjort det alls på några dagar.. dumma mig!! eller nej faktiskt inte.. jag har ju bara tagit ledig och inte är de allt för många som läser min blogg heller :) så jag var värd att vara ledig och bara njuta av mig själv :)

men hur som så tänkte jag återvända lite till det med att tacka sig själv. ni minns.. allt för ofta så trackar vi ner på oss själva och visst alla mår bra av kritik tror jag även självkritiska tankar! MEN!! för varje negativ tanke om oss själva tycker jag att vi borde tänka två positiva och tacka oss själva för detta!!

så idag tänker jag avsluta denna dag med att tacka mig själv för tre saker..

1. tusen tusen tack.. jag har kämpat på två dagar nu!! hemlis med vad.. men ett STORT tack är jag värd!!
2. jag tackar mig själv för att jag tagit ledig 1½ dag från allt vad skola, jobb, planering, blogg, skrivande, mailläsande osv osv heter. för att bara njuta av ledigheten och gemensamtid med håk.
3. tack för att jag planerat upp veckan så att jag inte ska behöva stressa under veckan

ohh.. de kändes faktiskt toppen att bara skriva ner det nu kände jag. men skall faktiskt titta mig i spegeln och tacka mig själv senare ikväll. då ska jag nog slänga in en tanke om att jag är snygg också :)

kom ihåg att njuta av att var just du.. du är speciellt och mycket mycket vädefull!!

Kommentarer
Postat av: Emelie

klokt skrivet. jag borde också börja med att berömma mig själv. kanske ska testa det där för att få en bättre självkänsla;)

2009-05-13 @ 21:46:52
URL: http://ehagglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0