putsat, planterat och plockat

slutade jobbet 17.30 idag, håk hämtade upp mig påväg hem från sitt jobb och vi drog till en blomsterträdgård då jag var tvungen att inhandla lite grejer till balkongen. vissa blommor hade nämligen vissnat under semestern och andra växt på så pass att blompinnar och tjärgarn var tvunget att inhandlas :)

väl hemma började slängde vi iordning en paj och medans den var i ugnen började jag med blommorna.. blev väldigt bra :) nu har jag äntligen lite kryddor där ute och längtar till liljorna slår ut.. hoppas hoppas det inte sker nästa vecka du jag är i uddevalla och lysekil!

sen efter middagen städade och dammsög jag upp på balkongen.. och tänkte under tiden att lite plock på badrummet inte vore helt fel.. blev en total skurning av hela badrummet som även innefattade en tvättning av duschdrapperiet..

så.. ja.. varför inte ta lite i sovrummet också.. när jag ändå höll på och det är ju lite skönare att gå till sängs om det är ordningplockat där :)

nu tre timmar senare är hela lägenheten städad :) ja inte dammsugen och skurad (det får bli innan jobbet imorgon) med grov jobbet är gjort och det är hur skönt som helst.. och välbehövligt!!

avslutade kvällen med en kall dusch och scrubb över hela kroppen och lite hår inpackning.. välbehövligt!!

åter gjort konstaterandet att allt går så lätt och så fort med en bra ljudbok i öronen vi ipoden :)

sov gott alla..


Kommentarer
Postat av: saba

Mysig blogg:)

2009-07-24 @ 03:16:25
URL: http://sabamousavi.blogg.se/
Postat av: ida UNG MAMMA

SV; JA, DU HADE LISTAT UT RÄTT! VÄLKOMMEN IN I KLUBBEN, HAHA! =)

2009-07-24 @ 07:05:07
URL: http://gotteochvi.blogg.se/
Postat av: Lizzie

Gaah.. jag får komplex :) Själv ägnar jag kvällarna åt att ligga i soffan och möjligtvis slänga en skamsen blick på disken och röran i lägenheten...

2009-07-24 @ 18:01:27
Postat av: <---

Å jag älskar att lyssna på ljudböcker när jag ska greja. Allt går så mycket smidigare då. Men tänker inte så mycket på vad man gör. Jag grejar vidare av bara farten för att jag inte vill sluta lyssna.



Hoppas du får det trevlig i Uddevalla. Det är inte så långt ifrån där jag bor.



Ha det bästq

2009-07-25 @ 00:45:31
URL: http://smalbloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0