kick off i livet

jobbade i natt och kom hem vid sju tiden. mötte håk i dörren som drog iväg och jobbade dygn. jag slängde mig i sängen efter att intagit två mackor och som till 13.

upp och hoppade för att sen åka till gränby c för lite shopping.. blev lite hygien artiklar som var slut. men framförallt blev det mat..

så 1500:- fattigare är vi nu.. men fylld frys och kyl till bredden vilket jag ser som ett av det mest underbara i livet. framförallt när man ska göra en liten "nystart" i livet.. pinsamt nog gör jag det lite ofta..

men nu är det allvar :)

under massor med månader har jag mest gått som i dvala och bara längtat till semestern och få vara ledig och bara njuta av livet.. hitta lite tillbaka till mig själv!
och som jag beskivit tidigare så är det där jag är nu!! jag har aldrig varit så nöjd med mig själv och mitt liv på mycket länge som jag är nu.. men ändå lät jag tiden gå fram till semstern och sen sätta igång!

så nu är det kick off i livet som gäller!

har plockat, städat och tvättat lite här hemma idag (inte så mycket som behövdes då vi städade innan uddevalla resan). och som sagt laddad kyl och frys.. imorgon skall jag ta tag i motionen också så skall vi se att kropp och själ kommer njuta hela hösten!!

sen skall jag också plocka iordning på papper, pengar, skol och jobb grejer här framöver! inget jag skall stressa fram, lite i taget! men måste få rensat upp alla papper som ligger i alla mina lådor! både privata och skol grejer.. och det ska vara klart innan den nya terminen drar igång!

skall också boka in ett möte på banken för att placera mina pengar lite och titta över min framtida ekonomi. ett möte på försäkringsbolaget också för att få ordning på mina försäkringar, bör i alla fall ha en personskadeförsäkring.

vad gäller pengar ska jag också få fram en budget för vårt lilla hushålle' :) hann inte få till det i våras riktigt innan terminen tog slut och håk stog för de flesta fasta utgifterna här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0