självkänsla måste tränas

det har varit en mycket mycket mycket bra dag idag.. allt har gått min väg (ta i trä)!!
i korta drag:
fått reda på att jag klarade omtentan som jag skrev den 16e. började nästan gråta av lycka och lättnad. fick nästan bara positiv feedback på den lektion jag höll inför min lärare på universitetet. det hon egentligen bara hade att säga var att jag säger "kolla" väldigt mycket och borde byta detta mot det de egentligen heter "titta på" :) sen bad hon om ursäkt!! det är nämligen så att hon klagat rätt mycket på hela klassen att vi ibland skriver rätt slarvigt men idag frågade hon mig om det var så att jag kanske hade läs- och skrivsvårigheter. och detta stämmer men är inget jag valt att ta upp med henne då det inte är speciellt gravt och något jag jobbat med väldigt mycket genom åren. men hursom så bad hon då om ursäkt och frågade hur hon ville att hon skulle tackla mina fel framöver. för mig är det en självklarhet att jobba utifrån samma grunder som alla andra och vill då bli rättad som alla andra. det tyckte hon var bra :) sen till sist så är jag ÄNTLIGEN av med lägenheten!! överlämnade den idag till den nya hyresgästen. lite vemodigt men mycket mycket skönt!!
blev det i korta drag? :)

sen då till självkänslan. för visst ökar en sådan här dag ens självförtroende och man blir allmänt lycklig. men självkänslan är något som måste jobbas med!! något jag gjort under några år. så från nära botten vad gäller självkänsla så är jag idag nära toppen!! :) självklart går sådant upp och ner och är något man hela tiden måste jobba med. till en början kan det vara riktigt riktgit jobbigt men efter ett tag blir det endel av ens vardag och något som funkar som all annan träning.

läste idag på blondinbellas blogg att hon skall starta en "kurs" som skall ge bättre självkänsla på 30 dagar. jag tycker detta är ett mycket bra intiativ. hon har en stor inverkan på andra unga tjejer (en grupp som generellt har rätt låg självkänsla). hon är ingen expert och är nog ganska självlärd. men det är som mig, jag har aldrig gått nån kurs. det är lite så med självkänslan att man måste kanske få lite små tips men tyvärr kan ingen bota detta utan man måste dra hela lasset själv! detta gör att bellas intiativ kan vara en bra start för många. och själv kan jag erkänna att mitt liv gått väldigt bra den senaste tiden och jag satt min självkänslaträning lite åt sidan.. men nu tänkte jag göra slag i saken och testa bellas kurs. för hur den än är tror jag inte att det kan bli sämre.

så nu kör vi tjejer!!
är ni med mig??


dagens uppgift: en mycket grundläggande självkänslatränings uppgift. skriva ner drömmar och mål. viktigt att tänka på är att det skall vara just dina drömmar!! ingen annan skall drömma åt dig!!

mål för veckan: f
å ordning på alla städning och fixning inför inflyttnings champangefrukosten på torsdag

mål för månaden: ha ordning på alla papper som gäller skolan så att jag inte hamnar efter. köra bellas självkänsla kurs och dela med mig av min väg till starkare självkänsla här på bloggen.


mål innan året är slut: få regelbundenhet på träningen och ta min examen

så vad är era mål och drömmar? kom ihåg att detta inte är något som ni måste dela med er till andra uta kan skriva ner i en egen liten hemlig bok som är till för bara er själva! tänk det som en rosa liten dagbok som man hade när man var liten!!

tack bella!!

nu skall jag börja göra mig iordning för kvällen.. kvällsrutiner med nässköljning får det bli!
ger en liten bild som får mig att le i alla fall och som vi hade på våra inbjudningskort till på torsdag..


Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du haft en bra dag :)

2009-04-27 @ 22:40:55
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Anonym

härligt! ja jag uppfattade det också så ;)

2009-04-27 @ 22:47:16
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/
Postat av: Sophie :)

Härlig bild :)

2009-04-28 @ 11:02:06
URL: http://soophiies.blogg.se/
Postat av: madde

bra inlägg

2009-04-28 @ 14:26:53
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Linn

Jag håller med dig om rubriken faktiskt! Som att man ska få skuldkänslor om man äter fel glass.. Haha oj så dumt, det måste jag ändra direkt. Bra att du sa det för jag har inte tänkt på det själv. Bara satte dit en rubrik som jag tyckte lät tjeck. :P Men tack det kan ju vara fler som reagerar!

2009-04-28 @ 15:20:50
URL: http://linndennerfjord.blogg.se/
Postat av: Anders

Skriva om nässköljning och ha den där bilden på jordgubben tillsammans, sweet :)

2009-04-28 @ 21:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0