jag börjar komma ikapp

denna helg har vekligen varit nyttig för mig. tydligen var det mycket i min kropp och hjärna som inte var speciellt nöjd med den senaste tidens leverna. själv kan jag inte se riktigt vad som orsakat denna enorma tröttheten och slappheten. visst kanske lite mer mentalstress den senaste tiden men inget överdrivet har jag trott. men min kropp har varit helt utslagen.. blev som sagt 10 timmars sömn inför igår. tog ett varv på stan när håkan kom hem från jobbet. skönt med sol :) käkade en lunch och inhandlade lite små grejer. drog tillbaka planerna att gå ut och äta på kvällen med hans kompis.. min ork och håks pengar sa att en kväll i soffan med god mat var bättre..

väl hemma blev det en större städning vilket verkligen behövdes. så nu är det bara mina garderober kvar som behöver sig en vår piffning, hade hoppats på idag men eftersom orken inte funnits tidigare i helgen så får det faktiskt vänta då jag har viktigare saker för mig idag. en kompis kommer över för att testa min spikmatta och få sig en öl när vi städat klart :) vet inte men jag tror inte han blev så förtjust!? :)

middagen bestod sedan av fläskytterfilé, potatisgrattäng, vitlökssås och rött vin. blev riktigt gott.. till efterrätt serverades de praliner som vi köpt på stan och sen tittade vi på robinsson.. tanken var väll att mysa men ja jag vet inte.. kroppen sa åter ifrån.. den ville SOVA! så smått bitter gick jag och la mig halv tio :(

håkan väckte mig vid 7 tiden när han åkte till jobbet. jag somnade sen inte om utan tog chansen och gick upp för att sätta igång att plugga. har ite gått så fort då jag fått vilat bort en huvudvärk mitt på dagen också men jag har kommit frammåt och det är positivt!! :) nu funderar jag på att ta en liten paus och traska ut i solen en sväng. skulle behöva handla lite bröd också då jag tänkte servera mig själv lite räkmackor till kvälls mat :) en gammal söndagsklassiker sen mitt ensama singelliv. och håk jobbar ju dygn så han kommer inte hem till middagen..

sen ska jag få klart en inlämningsuppgift till folkhälsovetenskapen också hade jag tänkt och självklart planera morgondagens lektioner.. kommer nog också försöka ta vara på den energi jag har också och skriva nått mer inlägg här ikväll.. jag har ju som sagt lite tankar kring skåne.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0